.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آیا محسن رضایی ارزش رأی دادن دارد؟
محمود افتخاري
آیا محسن رضایی ارزش رأی دادن دارد؟




آنهايي كه انتخاب اصلح را تكليف شرعي و انقلابي مي دانند، به پاسخ اين سوال توجه كنند
!

انقلاب اسلامي معجزه اي بود كه خداوند سبحان براي نجات مردم لايق ايران از سيطره طاغوت و فرو ريختن بناي ظلم وستم بر ما ارزاني داشت.

هدايت و راهبري اين نهضت ريشه دار برعهده حضرت امام خميني(ره) كه به يقين صالح ترين انسانها و مدبرترين رهبران نهضتها در عصر حاضر بود، قرار گرفت. جنگ 8 ساله و خانمان سوز ايران و عراق حادثه بزرگ قرن بيستم بود كه به ناحق و نابرابر و در شرايط بحراني به ايران تحميل شد. شجاع ترين و غيورترين انسانها در آن مقطع تاريخ، فداكارانه سهم خود را از حلاوت لذتهاي زندگي مادي ناديده گرفتند، و داوطلبانه عزم جهاد في سبيل الله كردند.

رهبركبير انقلاب اسلامي كه نهضت اسلامي ايران را از سال 42 تا 57 با درايت و تيزبيني مديريت كرده بود، و به مقصود رسانده بود، در اقدامي شجاعانه و بي سابقه براي مسئوليت حساس فرماندهي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و ده ها هزار بسيجي و هدايت جنگي تمام عيار به توانمندي، شجاعت و مديريت محسن رضايي اطمينان كرد و او را در حالي كه هنوز 27 سال بيشتر نداشت براي اداره چنين مسئوليت خطيري برگزيد.

و اما بر محسن رضايي چه گذشت؟

*محسن رضايي مبارزات انقلابي خود را از دوران نوجواني شروع كرد. او طعم شكنجه هاي رژيم ستمشاهي را از دوران دبيرستان لمس كرد و هم دوش با مردم انقلابي از اوان جواني براي پيروزي انقلاب تلاش كرد.

*محسن رضايي مورد وثوق و اطمينان حضرت امام(ره) بود، چرا كه در سن 27 سالگي به افتخار فرماندهي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، بسيج و هدايت جنگي به وسعت يك كشور نائل گشت، و همواره مورد عنايت و توجه بنيانگذار جمهوري اسلامي بود، حتي درحد تصميم گيري هاي كلان نظام.

*محسن رضايي 8 سال بدون هياهو فشارهاي ناشي از:

سختيهاي جنگي نابرابر ...
مانع تراشيهاي برخي از خودي ها....
جنايات ددمنشانه منافقين دربمب گذاريها، ترور شخصيتها و كشتار مردم بي گناه ....
و ناامني هاي ضدانقلاب در خطه مظلوم كردستان ....
را با صبر وشكيبايي و با دست خالي مديريت كرد و عملكردش همواره مورد تاييد امام(ره) بود.

*محسن رضايي در سايه استعداد سرشار و خدادادي وي در امر كادرسازي با قبول مسئوليت خطرات ناشي از اطمينان كردن به نيروهاي جوان، چهره هاي شاخصي را در امر مديريت و فرماندهي توام با اخلاص و فداكاري شكوفا نمود كه عده اي از آنها همانند سرداران شهيد همت، باكري، خرازي و بسياري ديگر، حماسه هاي ماندگاري را در تاريخ جنگ خلق كردند و به درجه رفيع شهادت نائل آمدند.

وعده زيادي نيز پس از جنگ با بكارگيري تجارب و اندوخته هاي ارزشمند خود در مديريت، آن هم در شرايط سخت، در مسئوليت هاي ارشد نظام حتي در حد رئيس قوه حضور يافتند.

*محسن رضايي در حالي كه در صحنه هاي نبرد خاري در چشم دشمنان بود و به روايت فرماندهان و تاريخ مستند جنگ حضورش در هر منطقه عملياتي رعب و وحشت را بر پيكره دشمن مي افكند، ولي با وجود ظاهر جدي و قاطعش، هيچ گاه مشي تواضع و ملاطفت را در ميان همرزمان و يارانش از دست نداد، تاحدي كه نيروهاي تحت امرش او را با عنوان معروف و صميمي"آقا محسن" خطاب مي كردند و او همواره اين عنوان را به القاب ديگر ترجيح مي داد و اين روحيه هنوز هم پا برجاست.

*محسن رضايي بعد از دفاع مقدس، جهاد و خدمت را پايان يافته نديد، و با تأسي از رهنمودهاي پير و مرادش حضرت امام(ره) بعد از فراغت از جهاد رزمي، عرصه هاي خدمت و تلاش ديگري را با رويكرد جهاد علمي وعملي گشود:

ابتكار استفاده از توان و ظرفيت عظيم مهندسي رزمي سپاه در امر سازندگي كشور و بازسازي خرابي هاي جنگ و مشاركت در طرحهاي بزرگ دولت وقت از طريق راه اندازي قرارگاههاي سازندگي.

استفاده از ظرفيتهاي فرهنگي و علمي سپاه در صحنه جهاد علمي براي جبران عقب ماندگي هاي تحصيلي ناشي از حضور در جنگ ده ها هزار رزمنده و بسيجي، به طوري كه خود را نيز از اين قاعده مستثني نديد و با وجود محدوديت هاي شغلي با گذراندن مقاطع عالي تحصيلي موفق به اخذ مدرك دكتري اقتصاد شد.

*دكتر محسن رضايي كه سپاه و بسيج را در مدت 16 سال مديريتش به بالندگي و شكوفايي رسانده بود همراه با تجارب ارزشمندي كه در اين مدت كسب كرده بود و تحصيلاتي كه گذرانده بود با درك معضلات و فشار هاي اقتصادي كه بر دوش هم وطنانش احساس مي كرد عزم خود را طلبيد و با اذن فرمانده معظم كل قوا حضرت آيه الله خامنه اي و با هدف رفع معضلات اقتصادي و زدودن غبار محروميت از چهره مردم، وارد هسته تصميم گيري كلان نظام "مجمع تشخيص مصلحت نظام"شد و در طول سالهاي حضورش در دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام با فراخواني نخبگان، فرهيختگان و صاحبان فكر و تخصص و با همكاري اعضاي مجمع ، سند ارزشمند چشم انداز 20 ساله نظام و موضوع اصل 44 قانون اساسي را تدوين كرد و به تاييد مقام معظم رهبري رساند.

*دكتر محسن رضايي به دليل حساسيت شغلي و ضرورت توجه و حضور مداوم در سالهاي طولاني جنگ و پس از جنگ به ناچار از توجه و رسيدگي به خانواده غافل ماند. و به همين سبب دشمنان نظام به خاطر انتقام و كينه اي كه از وي به دليل خنثي سازي فتنه ها و ناكام گذاشتن مقاصد آنها داشتند، با ناجوانمردي حريم خانوادگي او را نشانه رفتند، و از سادگي و كم سني فرزندش نهايت سوء استفاده را بردند و با وعده هاي اغوا كننده نوجوان ناآگاهي را كه به دليل تاكيد پدرش در رعايت ساده زيستي، خود را از امكانات و خواسته هايش محروم مي پنداشت، او را فريب داده و فرزندي را از دامن خانواده اش جدا كردند و به بدترين نوع ممكن از وي براي مقاصد منفورشان استفاده كردند!

و اما عده زيادي از خودي ها با وجود آگاهي از عمق ماجرا و به دليل كينه توزي و فتنه انگيزي، اين حادثه دردناك را مستمسك اهداف خود قرار داده و تمام فداكاري و خدمات بهترين سالهاي عمرش را ناديده گرفتند و ناجوانمردانه از آن به عنوان سوء مديريت وي بهره برداري كردند، اين در حالي است كه او همواره اقدام فرزندش را مورد نكوهش قرار مي داد و بر حق نظام در پيگيري و برخورد تاكيد داشت!

و اما مگر جز اين است كه دكتر محسن رضايي سالهايي را كه به ناچار با محيط خانواده فاصله داشت مشغول خدمت صادقانه به اين مرز و بوم بود!

*دكتر محسن رضايي بيش از هر كسي به خودش جفا كرد! چرا كه با وجود اقدامات و سوابق ارزشمند و سازنده اي كه در طول سالهاي طولاني جواني اش براي حفظ دستاوردهاي انقلاب اسلامي و دفاع از سرزمين پاك و مقدس ايران خالصانه به انجام رسانده بود و صدمات جبران ناپذيري متحمل شده بود، هيچ گاه مشي هياهو و فرياد سهم خواهي پيشه نكرد و منافع جامعه اسلامي را بر منافع شخصي خود ترجيح داد و بخش قابل توجهي از سرگذشت پر فراز و نشيب رشادتها و فداكاريهاي او در صفحات تاريخ حماسه و شرف كشورمان پنهان ماند.

اي كاش همت ها، باكري ها، خرازي ها، بروجردي ها و.... امروز بودند و راوي سالهاي مقاومت و پايمردي بيان نشده فرمانده خود مي شدند و...

جمع مولفه هاي به اثبات رسيده ايي همچون: "مجاهدت"، "لياقت"، "مديريت"، "درايت"، "ملاطفت"، "مداومت"، "تعهد"، "تخصص"، "مظلوميت" و "تواضع" در يك فرد نسبت به وضعيت موجود ، حجت را برما تمام كرده و تكليف شرعي و قانوني ما در تحقيق و تفكر و انتخاب فرد اصلح در ميان افراد، بر ما حكم مي راند كه او يعني"دكتر محسن رضايي" و يا صميمانه تر، همان "آقا محسن" معروف سالهاي ايثار و خدمت ارزش رأی دادن را دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 31 ارديبهشت 1388
رای ما دکتر محسن رضایی فرمانده دلیر وهم رزم شهید احمد کاظمی است
جعفر قربان پور 6 خرداد 1388
دکتر محسن رضایی در امتداد سوم خرداد جبهه ها تا 22 خرداد 88 حماسه ها ...
که میراث خویش را بدارید دوست ........که گنجی زپیشینیان اندراوست
بیاد روزهای حماسه و ایثار ، بیاد آنانی که در خط مقدم دفاع مقدس تاریخ ایران را زرین نمودند . بیاد مجاهدتها و تلاش خستگی ناپذیر رزمندگان و بیاد راست قامتان تاریخ ، شهدا و جانبازان ...
آری امتداد رزمندگی ، سازندگی است . سازندگی ایرانی آباد و آزاد و سربلند . در این راستا قدرشناس رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس باشیم و اعتماد نماییم کسانی که توان و مدیریت روزهای رزمندگی را داشتند قطعا از عهده مدیریت سازندگی ایران عزیز اسلامی را خواهند داشت . امروز حضور یادگاران دفاع مقدس را در عرصه انتخابات ارج می نهیم و حضور سرخ ایشان را در سرزمین لاله های مازندران گرامی میداریم . با تشکر – جعفر قربان پور داوطلب فرهنگی نامزدی انتخابات ریاست جمهوری دهم از مازندران و شهرستان تاریخی و سرافراز ساری

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.098 seconds.